Joomla 3.2 Template by Justhost Complaints

Akcioni plan za poglavlje 23 EU pregovora - primer nedostataka (obuke)

Datum kreiranja: četvrtak, 21 jul 2016

AP 23U saopštenju povodom otvaranja pregovora o poglavljima 23 i 24 ukazali smo, između ostalog na nedostatke tog procesa koji su postali vidljivi već iz prvog izveštaja o realizaciji Akcionog plana za poglavlje 23.

Danas prenosimo jedan takav primer. U pitanju je aktivnost:
"2.2.3.7. Sprovesti stručno usavršavanje zaposlenih u javnoj upravi u vezi sa pitanjima sprečavanja sukoba interesa. (Kontinuirano, počev od stupanja na snagu zakonskih odredbi iz aktivnosti 2.2.3.5.)"

Ocena Vlade Srbije - Ministarstva pravde o realizaciji ove aktivnosti u 2016. je sledeća:
"Aktivnost se uspešno realizuje. Služba za upravljanje kadrovima organizuje stručno usvršavanje saglasno donešenim programima opšteg stručnog usavršavanja. Sadržaj obuke u vezi sa sukobom interesa i kontrolom imovine funcionera utvrđuje se na godišnjem nivou u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave i Agencijom za borbu protiv korupcije imajući u vidu postojeći zakonski okvir. Nakon izmene Zakona o sukobu interesa, ciljevi i sadržaj obuke biće izmenjeni i usklađeni sa promenama odredaba Zakona. U periodu januar – jun 2016. godine Služba je realizovala jednu obuku „Sprečavanje sukoba interesa i kontrola imovine funkcionera“ sa ukupno 9 polaznika. Predavači su predstavnici Agencije za borbu protiv korupcije."

Šta je problem sa ovom ocenom? Metodološki, ako su obuke povezane sa izmenama propisa do kojih još nije došlo, onda obaveza još nije dospela pa o njoj ne treba ni pisati. Sadržinski, iz opisa koji je dat se vidi da se organizuju neke obuke službenika na temu sukoba interesa, vidi se i koji broj službenika ih je pohađao. Ne vidi se koji stepen znanja su oni na tim obukama stekli, niti za koliko je službenika obuka bila potrebna. Drugim rečima, ako nema preciznih pokazatelja uspešnosti, jednako je ispravno tvrditi da je aktivnost ispunjena ako se obuči 5 ili 5000 državnih službenika, jednako se vrednuje situacija kada su oni samo upisani na spisak prisutnih polaznika obuke koji su popunili evaluacioni upitnik i kada polažu ozbiljne testove provere znanja o svim relevantnim odredbama propisa.

Suštinski, uspešnost ovih aktivnosti se mogu meriti samo kroz rezultat, ostvaranje cilja - dokaz da su pravila o sukobu interesa primenjena u konkretnim slučajevima. Za sada, ne postoje na nivou države čak ni podaci o tome koliko se često primenjuju ova pravila, a veliko je pitanje da li se o tome vode evidencije i na nivou organa vlasti.