Joomla 3.2 Template by Justhost Complaints

Izveštaj o emitovanim spotovima predsedničkih kandidata

Datum kreiranja: ponedeljak, 08 maj 2017
REM izveštajMesec dana nakon održavanja izbora za predsednika Srbije Regulatorno telo za elektronske medije REM, objavilo je Izveštaj o broju plaćenih oglasa koje su izborni štabovi emitovali na nacionalnim emiterima (https://goo.gl/06BNIn).
Na nacionalnim emiterima spotovi kandidata vladajuće koalicije Aleksandra Vučića emitovani su 863 puta. Na drugom mestu po broju prikazanih tv spotova je Vuk Jeremić sa 764 emitovana oglasa. Na trećem mestu se nalazi Vojislav Šešelj sa 70, a slede Nenad Čanak sa 50, Milan Stamatović sa 25 i Aleksandar Popović sa 10 emitovanih spotova.
Prema monitoringu REM, na elektronskim medijima nije emitovana nijedna predizborna oglasna poruka drugoplasiranog i trećeplasiranog kandidata Saše Jankovića i Luke Maksimovića. Plaćene oglase nisu imali ni kandidati Boško Obradović, Saša Radulović i Miroslav Parović.
Izborni štab Aleksandra Vučića je najviše oglasnog prostora zakupio na televiziji Happy, gde su spotovi emitovani 215 puta. Na televiziji Pink spotovi su emitovani 199 puta, a nešto manje na televiziji Prva - 191 i RTS - 179 puta. Najviše spotova predsedničkog kandidata Vuka Jeremića emitovano je na televiziji Prva (316), RTS-u (175) i B92 (106). Vojislav Šešelj reklamirao se isključivo na televiziji Pink.
Prema Zakonu o elektronskim medijima, emiteri su obavezni da u toku predizborne kampanje registrovanim političkim strankama, koalicijama i kandidatima obezbede zastupljenost bez diskriminacije. Iako je nadležnost REM-a da se stara o doslednoj primeni ovog zakona, ovo telo je pre izbora navelo da neće pratiti zastupljenost kandidata u informativnim programima već samo plaćene oglase.
Nemanja Nenadić iz organizacije Transparentnost Srbija kaže da je dobro što je REM objavio bar neki dokument o radu medija tokom kampanje, ali da i nakon Izveštaja o oglašavanju ostaju otvorena brojna pitanja. "Dobro je da su objavili bar ovaj izveštaj zato što njega koristi ima Agencija za borbu protiv korupcije kada proverava da li su prijavljeni troškovi oglašavanja. To naravno nije dovoljno, imajući u vidu obaveze Regulatornog tela za elektronske medije. To se pre svega odnosi na kontrolu poštovanja propisanih zakonskih zabrana i ograničenja kako u informativnim, tako i u zabavnim programima. Ostaje takođe pitanje prenosa mitinga i konvencija koji se mogu emitovati, ali besplatno i po ravnopravnim islovima za sve kandidate" rekao je Nenadić za Insajder.net.
Podaci o tome koje su televizije prenosile skupove kandidata na predsedničkim izborima, u kom trajanju i pod kojim uslovima, REM nije objavio.