U akciji "Stop medijskom mraku" učestvovalo više od 300 medija i organizacija

Datum kreiranja: petak, 29 septembar 2017

slobodni medijiU akciji Grupe za slobodu medija - Stop medijskom mraku!, tokom koje su građani i građanke, mediji i organizacije civilnog društva pozvani da u podne 28. septembra zacrne svoje profile na društvenim mrežama i sajtove, odnosno da prekinu emitovanje TV i radio programaje učestvovalo je više od 300 medija i organizacija. Samo na društvenim mrežama, kampanju je u prvih 24 sata videlo 482.000 građana (izvor: Brand 24.com). Ovom broju trebalo bi dodati publiku onlajn, TV, radio i štampanih medija koji su se priključili akciji, kao i činjenicu da su o tome izveštavali ne samo domaći, već i inostrani mediji, mežu kojima i NY Times. 

Medijski portali i veb sajtovi organizacija podržali su akciju u velikom broju: softverska rešenja za zamračivanje sajtova koje je osmislila grupa preuzeto je 296 puta, a procena je da je barem još 50 portala koristilo sopstvena rešenja.Akciji su se pridružiti i građani i građanke, koji su učestvovali zamračenjem profila na društvenim mrežama.

Direktan povod za ovu akciju i formiranje široke grupe za slobodu medija je gašenje Vranjskih (http://www.vranjske.co.rs/), jednog od najznačajnijih lokalnih medija u Srbiji, zbog stalnih političkih pritisaka kojima više nisu mogli da se odupiru. Do danas, inicijativu koju je pokrenulo 26 inicijatora, podržalo je 180 medija, organizacija civilnog društva, izdavačkih kuća, formalnih i neformalnih pokreta, kao i nekoliko stotina pojedinaca.