Neozbiljno o Bus-plusu

Datum kreiranja: nedelja, 23 novembar 2014
BusPlusJedna od tema-okosnica u političkoj kampanji stranke koja je na vlasti u Gradu Beogradu bilo je pitanje sistema "bus-plus", koji je kroz javno-privatno partnerstvo (a pre donošenja zakona koji uređuje postupak za zaključivanje ovakvih ugovora) poveren firmi Apex. Mnogo puta smo čuli izjave da je reč o štetnom ugovoru, zatim najave da gradski predstavnici pregovaraju sa vlasnicima te firme da bi se ugovor modifikovao, a sada, sa znatno manje pompe, saznajemo od direktora Direkcije za javni prevoz (http://goo.gl/Kclf2s) da od toga nema ništa, i da će sistem "možda biti otkupljen krajem 2016" ako takvu odluku donesu gradonačelnik i gradski menadžer.

Objašnjenje da bi raskid ugovora doveo do plaćanja velikih odšteta zvuči razumno. Međutim, takva informacija, nakon svega što je prethodno rečeno, daleko je od dovoljne. Gradski čelnici su dužni da predstave građanima precizne podatke o tome koliku štetu Grad trpi ili je pretrpeo zbog realizacije ovog ugovora (ukoliko takva šteta zaista postoji) i u čemu se ona ogleda, a zatim i kolika bi bila očekivana naknada štete firmi Apex ukoliko bi ugovor bio jednostrano raskinut, na osnovu aktuelnih ugovornih odredaba (kako bi ova dva podatka mogla da se uporede). Posebna priča je "otkup sistema", što očigledno ne bi smelo da bude samo predmet političke odluke, kako nagoveštava direktor Mitrović, već i pitanje o kojem i profesionalci treba da daju stručno mišljenje.