Joomla 3.2 Template by Justhost Complaints

Mediji o korupciji

Datum: 27.06.2020

Medij: nova.rs

Link: https://nova.rs/politika/prvi-put-srbija-nece-otvoriti-jedno-poglavlje/

Autori: Redakcija

Teme: Javne nabavke

Naslov: Prvi put Srbija neće otvoriti jedno poglavlje

Foto: Shutterstock Iako se očekivalo da Srbija pre letnje pauze otvori pregovaračko poglavlje 2 koje se odnosi na slobodu kretanja radnika, zemlje članice EU o tome nisu postigle dogovor, pa je ovo prvi put od početka pregovora o članstvu da naša zemlja neće otvoriti nijedno pregovaračko poglavlje tokom jednog šestomesečnog predsedavanja EU. Zeleno svetlo ovoga puta nisu dale Holandija, Belgija, Danska, Švedska, Finska, Nemačka i Bugarska, a njihovi glavni argumenti bili su nedostatci i kašnjenja u reformama vladavine prava, ali i nedavni izveštaj Evropske komisije o ovoj oblasti.Diplomatski izvori navode da je Srbija tokom debate imala snažnu podršku Francuske, uprkos tome što se Pariz u prethodnom periodu pozicionirao kao jedan od glavnih kočničara širenja EU na Balkan.Francuska je upozorila da bi odluka da se ne otvori nijedno poglavlja poslala lošu poruku regionu i mogla da ima posledice na dijalog Beograda i Prištine, prenose izvori u Briselu. Sedam zemalja članica ostalo je, međutim, čvrsto pri stavu da je napredak Srbije u ključnim oblastima vladavine prava već duže vreme nedovljan da bi omogućio pozitivnu odluku o otvaranju poglavlja.U dosadašnjem toku pregovora koji su započeli u januaru 2014. godine, Srbija je otvorila 18 poglavlja od ukupno 35.Najkompleksnija su poglavlja 23 i 24 koja su posvećena pravosuđu, osnovnim pravima, pravdi, slobodi i bezbednosti. Upravo zbog toga je Evropska unija odlučila da je najbolje početi pregovore otvaranjem ovih poglavlja kako bi država imala više vremena da se prilagodi standardima Evropske unije u ovim oblastima.Prema pravilima pregovora Srbije i EU, napredak u poglavljima 23 i 24 određuje i tempo napretka u svim drugim poglavljima, a zemlje članice mogu da uspore ili čak suspenduju pregovore u celini ako u ovim ključnim oblastima nema napretka.Prva poglavlja - Poglavlje 32 o finansijskom nadzoru i Poglavlje 35 o normalizaciji odnosa Beograda i Prištine otvorena su početkom decembra 2015. godine. Šest meseci kasnije otvorena su još dva - Poglavlje 23 - Pravosuđe i osnovna prava i Poglavlje 24 - Pravda, sloboda i bezbednost.Foto:ShutterstockKrajem 2016. godine doneta je odluka o otvaranju pregovaračkih poglavlja 5 koja se tiču javnih nabavki i Poglavlje 25 posvećeno nauci i istraživanju.U februaru 2017. u Briselu otvorena su Poglavlje 20 - Preduzetništvo i industrijska politika i Poglavlje 26 o obrazovanju i kulturi.Na Šestoj međuvladinoj konferenciji u Luksemburgu u junu 2017. doneta je odluka o otvaranju pregovaračkih poglavlja 7 - Pravo intelektualne svojine i poglavlje 29 - Carinska unija.Zatim su krajem 2017. otvorena poglavlje 6 - Pravo privrednih društava i poglavlje 30 - Ekonomski odnosi sa inostranstvom, a šese meseci kasnije i Poglavlje 13 o ribarstvu i Poglavlje 33 o finansijskim i budžetskim pitanjima.U decembru 2018. otvorena su još dva poglavlja: Poglavlje 17 posvećeno ekonomskoj i monetarnoj politici i Poglavlje 18 koje se bavi statistikom.Prošle godine su otvorena samo dva poglavlja, početkom godine Poglavlje 9 koje se bavi finansijskim uslugama, a poslednji put u decembru 2019. godine poglavlje 4 o slobodnom kretanju kapitala.U tehničkom smislu za otvaranje su u ovom trenutku, pored poglavlja 2 koje danas nije otvoreno, spremna još dva - poglavlje 21 o trans-evropskim mrežama i 14 o politici saobraćaja.Evropskoj komisiji stoji na raspolaganju mogućnost obustavljanja pregovora u ostalim poglavljima, ukoliko Srbija ne ostvaruje napredak u sveobuhvatnoj normalizaciji odnosa sa Kosovom.              

----------------------------------------------------------

Datum: 27.06.2020

Medij: blic.rs

Link: https://www.blic.rs/vesti/drustvo/kako-sada-bahati-direktor-namenske-puni-svoj-dzep-zaradivao-na-radnicima-a-sada-ima/68g29dg

Autori: Željka Jevtić

Teme: Agencija za borbu protiv korupcije

Naslov: KAKO SADA BAHATI DIREKTOR "NAMENSKE" PUNI SVOJ DŽEP Zarađivao na radnicima, a sada ima novu šemu vrednu 50.000 evra mesečno

Radošu Milovanoviću, direktoru MB "Namenske" iz Lučana, nikad nije dosta. Posle peciva pravljenih u njegovoj pekari koje je plaćala fabrika, preorijentisao se na gajenje svinja, koje završavaju u toplim obrocima.Direktor sa najdužim stažom na ovoj poziciji u Srbiji - ukupno 36 godina, po svemu sudeći uvek uspe da zatvori krug u kojem zarađuju on i njegova porodica na račun države i fabrike.U samo jednom od poslova ovog direktora koji je preko 15 godina zapravo penzioner je i prehrana radnika. Zloupotrebljavajući direktorku poziciju, Milovanović je namestio posao samom sebi. Prvo je otvorio pekaru "Timi" nadomak fabrike isprva na direktorovog sina Nenada, a potom je "upravljanje" preuzela snaja Bojana Milovanović. Iznad ulaza u pekaru je stajalo - "samostalna zanatsko-trgovinska radnja - Timi - Milovanović Bojana, preduzetnik". Iz porodične pekare lokalnog tajkuna izlazio je burek za oko 1.350 radnika i oko 3.000 đevreka. Svaki radnik je imao pravo na burek, dva đevreka i dve pekmezare. Ova izuzetno unosna pekara u koju nikada nije ušao nijedan žitelj Lučana zasigurno je oborila sve rekorde u broju prodatih bureka i đevreka dnevno. I sve to u trošnoj, bukvalno raspadnutoj i prljavoj kućici.Pre početka suđenja Milovanoviću i još dvojici šefova "Namenske" pod sumnjom da su izvršili krivično delo protiv opšte sigurnosti kada su nakon eksplozije baruta poginuli radnici, mladi Milomir Milivojević (25) i Milojko Ignjatović (55), direktor zatvara snajinu pekaru - septembra prošle godine.Međutim, snašao se i obreo u novoj razrađenoj "ugostiteljskoj" šemi - gaji svinje i ovce koje prodaje R. T. iz Guče (ime poznato redakciji "Blica"), a koji potom obrađeno meso dovozi u fabriku i lokalni hotel u Lučanima, takođe u vlasništvu "Namenske".- Direktor Radoš Milovanović ima veliki ranč u selu Lučani nadomak Lučana. Ne drži krupnu stoku, samo svinje i ovce. Najmanje jednom nedeljno u fabriku mesar iz Guče lično, ili njegov vozač, dovoze meso. Oni dovoze meso i u hotel, gde spavaju i jedu igrači fudbalskog kluba isto u vlasništvu "Namenske" - kaže za "Blic" izvor koji je direktno upoznat sa ovim delom Milovanovićevog posla.Prema svedočenju radnika "Namenske", nekoliko njih povremeno ima obavezu i da odlazi na direktorov ranč i hrani stoku.- To je javna tajna. Direktor čak ide dotle da se ono što ostane iza našeg obroka odvozi kod njega na ranč. Uzima pomije i time hrani svinje. Nadam se da nije smešno ako kažem da i radnici neki imaju stoku da se prehrane, ali sve u gram odvozi se za direktora za džabe - priča jedan od radnika fabrike."Blic" je razgovarao sa nekoliko radnika fabrike koji svedoče da topli obrok za koji se sumnja da u njega ide Radoševo meso, nije baš najukusniji, zbog čega ga i ne jedu.- To se sprema ovde u kuhinji u fabrici. Ima nas koji smo rekli da nećemo to da jedemo, ali nam se svejedno skida od plate 7.500 dinara. Jeo, ne jeo - pričaju radnici.Topli obrok se služi u fabričkoj trpezariji, gde se hrane radnici iz težih postrojenja - raketno, C i B rejon, i to je oko 800 radnika. Prostom računicom cene obroka i broja radnika dobija se šest miliona dinara ili nešto preko 50.000 evra mesečno. "Blic" juče nije uspeo da dobije precizne informacije koliko je direktor Milovanović "dobar" samo od ove šeme.Međutim, isti Milovanovićev mesar snabdeva i lokalni hotel u vlasništvu fabrike.- Hotel je na "Namensku", ali i to je Radoš privatizovao. Radnici ulaze u svoj hotel samo kada je proslava fabrike. A hotel služi za fudbalere i veselja - pričaju radnici.Kako "Blic" saznaje, i tu su Milovanovićevi rasporedili poslove. Direktorova žena Zorica, kažu, "aranžira za slavlja", a ćerka Jelena ima radnju za venčanice.Bazen fabričkog hotela napravljen je prošle godine i za izgradnju je direktor odobrio 214 miliona dinara - u prevodu skoro dva miliona evra fabričkih para. Kako je najavljeno s kraja prošle godine, biće dostupan za građane u ovoj sezoni - kada se steknu svi zakonski uslovi i pridobiju sve dozvole za ovakav objekat.U penziji od 2004. godineO direktoru lučanske fabrike u kojoj je za vreme gazdovanja Radoša Milovanovića prema navodima roditelja nastradalog mladića, poginuo 21 radnik, najbezazlenija informacija jeste - da je penzioner. Ovaj lokalni moćnik rođen je davne 1944. godine i prima penziju od 1. januara 2004. godine. Ipak, već 15 godina, i to od onog što prijavljuje, u džep stavlja penziju - 65.000 i direktorsku platu od 269.590 dinara.Imovina malo prijavljena, malo zaboravljenaMilovanović je od 2012. do 2017. godine, kada je poslednji put prijavio šta poseduje, znatno uvećao svoju imovinu. Pre sedam godina prijavio je svega dve stavke imovine - trosoban stan od 90 kvadrata koji je dobio od fabrike i prizemnu kuću od 60 kvadrata koju je, kaže, nasledio.Upitan u sudu o imovini, prijavio je kuću i hektar zemlje. Iako se u sudu zaričeš da ćeš govoriti istinu i samo istinu, imovinsko stanje direktora-penzionera se drastično razlikuje od dostupnih podataka. Nije jasno gde direktor nije govorio istinu - u sudnici ili Agenciji za borbu protiv korupcije. Tako lokalni moćnik u sudu nije prijavio bazen, ali ni 6.238 kvadrata njive, 4.520 kvadrata zemlje pod voćem, 3.882 kvadrata zemlje za koju je Agenciji za borbu protiv korupcije naveo da je neplodna. Sve to nije imao ni 2012, a u međuvremenu direktor je prijavio stan i garažu koje je kupio, ali i 207 kvadrata pomoćnih zgrada koje je, kako kaže, "nasledio". U Lučanima je javna tajna da direktor i njegova deca imaju imovinu i "tamo gde je kvadrat skuplji... u Beogradu".Bonus video: Radoš Milovanović psuje                    

----------------------------------------------------------

Datum: 27.06.2020

Medij: naslovi.net

Link: https://naslovi.net/2020-06-27/cenzolovka/transparentnost-sns-potrosila-2-4-miliona-evra-za-predizborne-tv-reklame/25672965

Autori: Redakcija

Teme: Transparentnost Srbija (Transparency Serbia)

Naslov: Transparentnost: SNS potrošila 2,4 miliona evra za predizborne TV reklame

Cenzolovka pre 5 minuta  |  BetaLista Srpske napredne stranke "Za našu decu - Aleksandar Vučić" potrošila je nešto više od 2,4 miliona evra za oglašavanje na televizijama, što je 59 odsto od ukupnih troškova svih izbornih lista za ovakav vid političkog marketinga, pokazalo je danas predstavljeno istraživanje finansiranja izborne kampanje koje je sprovela Transparentnost Srbija (TS). Programski direktor TS Nemanja Nenadić istakao je na video konferenciji za novinare da je reč o procenama TS za troškove televizijskog oglašavanja i ukazao da je tokom ove kampanje ukupno potrošeno nešto više od četiri miliona evra, kao i da više od polovine vrednosti TV oglasa čine oni koji su emitovani na dve televizije - Pink i RTS. "Troškovi TV oglašavanja su mnogo manji u odnosu na izbore koji su održani 2014. i 2016. godine. Iako je intenzitet TV kampanje bio

----------------------------------------------------------

Datum: 27.06.2020

Medij: cenzolovka.rs

Link: https://www.cenzolovka.rs/drzava-i-mediji/transparentnost-sns-potrosila-24-miliona-evra-za-predizborne-tv-reklame/

Autori: @Cenzolovka

Teme: Nemanja NenadićMinić

Naslov: Transparentnost: SNS potrošila 2,4 miliona evra za predizborne TV reklame

Programski direktor TS Nemanja Nenadić istakao je na video konferenciji za novinare da je reč o procenama TS za troškove televizijskog oglašavanja i ukazao da je tokom ove kampanje ukupno potrošeno nešto više od četiri miliona evra, kao i da više od polovine vrednosti TV oglasa čine oni koji su emitovani na dve televizije - Pink i RTS."Troškovi TV oglašavanja su mnogo manji u odnosu na izbore koji su održani 2014. i 2016. godine. Iako je intenzitet TV kampanje bio sličan, plaćeni oglasi su sada emitovani svega tri nedelje. SNS je ove godine, prema tim procenama, potrošila 2,4 miliona evra, dok je 2016. potrošila 4,2 miliona evra, a 2014. godine četiri miliona evra", naveo je Nenadić.Ta stranka će, na osnovu ostvarenog izbornog uspeha, dobiti iz republičkog budžeta oko 3,8 miliona evra, SPS - JS oko 650.000, dok lista SPAS može da računa na 240.000 evra.Nenadić je rekao da je TS pratila i druge aspekte finansiranja izborne kampanje i da je primećeno da je ove godine pojačano koriščenje društvenih mreža i oglašavanje na internetu, dok su masovna organizovana okupljanja, koja su ranije činila blizu 10 odsto troškova kampanje, gotovo sasvim izostala.Kada je reč o praćenju "funkcionerske kampanje", analiza TS je pokazala da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić apsolutno dominirao izbornom kampanjom, iako nije imao najviše promotivnih događaja.Izveštaji sa 16 promotivnih aktivnosti na kojima se pojavio dobili su ogroman prostor u medijima, a na tim događajima govorio je o nizu drugih tema i aktuelnosti, što mu je dalo dodatni prostor.Uz to je redovno gostovao u TV emisijama, organizovao "obraćanja naciji"."Vučić je zasenio ne samo ostale aktere iz Srpske napredne stranke i drugih partija sa liste koja je nosila njegovo ime, nego i sve druge učesnike izbora", izjavio je saradnik TS Zlatko Minić.Navodeći da je TS posmatrala 26 funkcionera tokom 54 dana kampanje i izborne tišine iz dva dela - pre i posle vanrednog stanja odnosno prekida izbornih radnji,Minić je saopštio da je 13 članova Vlade imalo 229 promotivnih aktivnosti tokom izborne kampanje, što je 90 odsto više nego u istom periodu u neizbornoj 2019. godini.Od republičkih funkcionera najviše promotivnih aktivnosti imali su Aleksandar Vulin (36), Ana Brnabić (34), Mladen Šarčević (28), Zoran Đordjević (27) i Zorana Mihajlović (24).Među lokalnim funkcionerima, a i u apsolutnoj kategoriji, tradicionalno je prvo mesto pripalo Goranu Vesiću, sa 46 promotivnih aktivnosti."Analiza naslovnih strana 11 dnevnih novina, u periodu od 4. marta do 21. juna, takođe je pokazala dominaciju Vučića. On se za 99 dana 337 puta pojavio na naslovnim stranicama, od toga 286 u pozitivnom kontekstu, 21 u neutralnom i 30 u negativnom. U pozitivnom kontekstu, glavna tema je bio 121 put", naveo je Minić.Dragan Đilas pojavio se 102 puta, od toga 90 puta u negativnom kontekstu, pokazala je analiza.            

----------------------------------------------------------

Datum: 27.06.2020

Medij: 021.rs

Link: https://www.021.rs/story/Izbori-2020/246941/Transparentnost-Srbija-Apsolutna-dominacija-Vucica-u-izbornoj-kampanji.html

Autori: Redakcija

Teme: Nemanja NenadićMinićSrbija (Transparency Serbia)

Naslov: Transparentnost Srbija: Apsolutna dominacija Vučića u izbornoj kampanji

Lista Srpske napredne stranke "Za našu decu Aleksandar Vučić" potrošila je nešto više od 2,4 miliona evra za oglašavanje na televizijama, što je 59 odsto od ukupnih troškova svih izbornih lista za ovakav vid političkog marketinga, pokazalo je danas predstavljeno istraživanje finansiranja izborne kampanje koje je sprovela Transparentnost Srbija (TS).Programski direktor TS Nemanja Nenadić istakao je na video konferenciji za novinare da je reč o procenama TS za troškove televizijskog oglašavanja i ukazao da je tokom ove kampanje ukupno potrošeno nešto više od četiri miliona evra, kao i da više od polovine vrednosti TV oglasa čine oni koji su emitovani na dve televizije Pink i RTS. "Troškovi TV oglašavanja su mnogo manji u odnosu na izbore koji su održani 2014. i 2016. godine. Iako je intenzitet TV kampanje bio sličan, plaćeni oglasi su sada emitovani svega tri nedelje. SNS je ove godine, prema tim procenama, potrošila 2,4 miliona evra, dok je 2016. potrošila 4,2 miliona evra, a 2014. godine četiri miliona evra", naveo je Nenadić. Ta stranka će, na osnovu ostvarenog izbornog uspeha, dobiti iz republičkog budžeta oko 3,8 miliona evra, SPS JS oko 650.000, dok lista SPAS može da računa na 240.000 evra. Nenadić je rekao da je TS pratila i druge aspekte finansiranja izborne kampanje i da je primećeno da je ove godine pojačano koriščenje društvenih mreža i oglašavanje na internetu, dok su masovna organizovana okupljanja, koja su ranije činila blizu 10 odsto troškova kampanje, gotovo sasvim izostala. Kada je reč o praćenju "funkcionerske kampanje", analiza TS je pokazala da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić apsolutno dominirao izbornom kampanjom iako nije imao najviše promotivnih događaja. Izveštaji sa 16 promotivnih aktivnosti na kojima se pojavio dobili su ogroman prostor u medijima, a na tim događajima govorio je o nizu drugih tema i aktuelnosti, što mu je dalo dodatni prostor. Uz to je redovno gostovao u TV emisijama, organizovao "obraćanja naciji", a sve to je bio samo okvir za dominantno prisustvo liste Srpske napredne stranke "Aleksandar Vučić za našu decu", uz plaćeno oglašavanje. "Vučić je zasenio ne samo ostale aktere iz Srpske napredne stranke i drugih partija sa liste koja je nosila njegovo ime, nego i sve druge učesnike izbora", izjavio je saradnik TS Zlatko Minić. Navodeći da je TS posmatrala 26 funkcionera tokom 54 dana kampanje i izborne tišine iz dva dela pre i posle vanrednog stanja odnosno prekida izbornih radnji, Minić je saopštio da je 13 članova Vlade imalo 229 promotivnih aktivnosti tokom izborne kampanje, što je 90 odsto više nego u istom periodu u neizbornoj 2019. godini. Od republičkih funkcionera najviše promotivnih aktivnosti imali su Aleksandar Vulin (36), Ana Brnabić (34), Mladen Šarčević (28), Zoran Đorđević (27) i Zorana Mihajlović (24). Među lokalnim funkcionerima, a i u apsolutnoj kategoriji, tradicionalno je prvo mesto pripalo Goranu Vesiću, sa 46 promotivnih aktivnosti. "Analiza naslovnih strana 11 dnevnih novina, u periodu od 4. marta do 21. juna, takođe je pokazala dominaciju Vučića. On se za 99 dana 337 puta pojavio na naslovnim stranicama, od toga 286 u pozitivnom kontekstu, 21 u neutralnom i 30 u negativnom. U pozitivnom kontekstu, glavna tema je bio 121 put", naveo je Minić. Dragan Đilas pojavio se 102 puta, od toga 90 puta u negativnom kontekstu, pokazala je analiza. Autor: Beta Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.  

----------------------------------------------------------

Datum: 27.06.2020

Medij: alo.rs

Link: https://www.alo.rs/vesti/drustvo/palata-pravde-zakon-gradani-srbije-apr/322282/vest

Autori: Alo!

Teme: Javne nabavke

Naslov: Građani prave nesvakidašnje gužve ispred Palate pravde, fali im papir, a sve zbog jednog pravila

STUPA NA SNAGU 1. JULA AUTOR: Tanjug/D.S. DATUM I VREME: 27.06.2020. 14:59Novi Zakon o javnim nabavkama stupiće na snagu 1. jula, do kada je rok da se pravna lica i preduzetnici usklade sa novim propisomTakođe, oni do tada treba i da dostave dokumentaciju o upisu u Registar ponuđača. Pred istek tog roka stvorile su se gužve ispred Palate pravde za dobijanje uverenja da nisu osuđivani. Ukoliko ne dostave dokumentaciju biće brisani iz Registra ponuđača po službenoj dužnosti. Na pitanje da li će eventualno biti produžen rok za dostavljanje uverenja Agenciji za privredne registre (APR), kao i kako će se rešiti problem dugog čekanja na uverenje, s obzirom da je veliko interesovanje, a rok ističe 1. jula, u Ministarstvu finansija za Tanjug kažu da se traženo uverenje može dostaviti APR-u i nakon 1. jula. Napominju da pravna lica mogu ili da se do 1. jula usklade sa odredbama novog zakona u cilju zadržavanja statusa registrovanog ponuđača, ili da se nakon 1. jula i brisanja iz Registra ponuđača ponovo u njega upišu. - Izdati dokazi mogu da se dostave APR ili u cilju usklađivanja sa odredbama novog zakona do 1. jula ili u cilju ponovnog upisa u Registar ponuđača nakon 1. jula - preciziraju u Ministarstvu. U APR objašnjavaju da će svi zahtevi koji stignu do 1. jula biti uzeti u rad i po njima će APR postupiti, a ukoliko je dokumentacija u konkretnom slučaju nepotpuna, ponuđači će dobiti obaveštenje o tome i propisan rok za postupanje po tom zahtevu koji iznosi osam dana u kojem treba da dopune dokumentaciju. - Nakon toga, s obzirom da se radi o zakonskoj proceduri, ponuđači koji se ne usklade biće brisani iz Registra po službenoj dužnosti. Međutim, odmah nakon toga mogu podneti zahtev, odnosno registracionu prijavu za ponovni upis u Registar ponuđača u skladu sa propisima koji važe za upis pravnih lica i preduzetnika u Registar - kaže za Tanjug Aleksandar Jovanović iz APR-a. Napomenuo je da su pravna lica i preduzetnici u postupku upisa u Registar ponuđača u obavezi da APR-u dostave uverenje nadležnih sudova kojim dokazuju da su neosuđivani, kao i uverenje nadležnih poreskih organa o nepostojanju dospelih, a neizmirenih poreskih obaveza. Jovanović kaže da u pogledu produženja roka za usklađivanje sa novim Zakonom o javnim nabavkama APR nema ingerencije. Naveo je i da je postupak usklađivanja pravnih lica i preduzetnika sa novim Zakonom o javnim nabavkama APR je pokrenula od 1. marta.    

----------------------------------------------------------

Datum: 27.06.2020

Medij: srbin.info

Link: https://srbin.info/politika/nema-za-nasipe-sns-spiskala-24-miliona-evra-za-predizborne-tv-reklame/

Autori: https://srbin.info

Teme: Transparentnost Srbija (Transparency Serbia)Nenadić

Naslov: NEMA ZA NASIPE: SNS spiskala 2,4 miliona evra za predizborne TV reklame

Programski direktor TS Nemanja Nenadić istakao je na video konferenciji za novinare da je reč o procenama TS za troškove televizijskog oglašavanja i ukazao da je tok...Lista Srpske napredne stranke "Za našu decu - Aleksandar Vučić" potrošila je nešto više od 2,4 miliona evra za oglašavanje na televizijama, što je 59 odsto od ukupnih troškova svih izbornih lista za ovakav vid političkog marketinga, pokazalo je predstavljeno istraživanje finansiranja izborne kampanje koje je sprovela Transparentnost Srbija. Programski direktor TS Nemanja Nenadić istakao je na video konferenciji za novinare da je reč o procenama TS za troškove televizijskog oglašavanja i ukazao da je tokom ove kampanje ukupno potrošeno nešto više od četiri miliona evra, kao i da više od polovine vrednosti TV oglasa čine oni koji su emitovani na dve televizije - Pink i RTS. Foto: Promo/SNS - Troškovi TV oglašavanja su mnogo manji u odnosu na izbore koji su održani 2014. i 2016. Iako je intenzitet TV kampanje bio sličan, plaćeni oglasi su sada emitovani svega tri nedelje. SNS je ove godine, prema tim procenama, potrošila 2,4 miliona evra, dok je 2016. potrošila 4,2 miliona evra, a 2014. četiri miliona evra - naveo je Nenadić. Ta stranka će, na osnovu ostvarenog izbornog uspeha, dobiti iz republičkog budžeta oko 3,8 miliona evra, SPS - JS oko 650.000, dok lista SPAS može da računa na 240.000 evra. Nenadić je rekao da je TS pratila i druge aspekte finansiranja izborne kampanje i da je primećeno da je ove godine pojačano koriščenje društvenih mreža i oglašavanje na internetu, dok su masovna organizovana okupljanja, koja su ranije činila blizu 10 odsto troškova kampanje, gotovo sasvim izostala. Kada je reč o praćenju "funkcionerske kampanje", analiza TS je pokazala da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić apsolutno dominirao izbornom kampanjom, iako nije imao najviše promotivnih događaja. Izveštaji sa 16 promotivnih aktivnosti na kojima se pojavio dobili su ogroman prostor u medijima, a na tim događajima govorio je o nizu drugih tema i aktuelnosti, što mu je dalo dodatni prostor. Uz to je redovno gostovao u TV emisijama, organizovao "obraćanja naciji". - Vučić je zasenio ne samo ostale aktere iz Srpske napredne stranke i drugih partija sa liste koja je nosila njegovo ime, nego i sve druge učesnike izbora - izjavio je saradnik TS Zlatko Minić. Navodeći da je TS posmatrala 26 funkcionera tokom 54 dana kampanje i izborne tišine iz dva dela - pre i posle vanrednog stanja odnosno prekida izbornih radnji, Minić je saopštio da je 13 članova Vlade imalo 229 promotivnih aktivnosti tokom izborne kampanje, što je 90 odsto više nego u istom periodu u neizbornoj 2019. godini. Od republičkih funkcionera najviše promotivnih aktivnosti imali su Aleksandar Vulin (36), Ana Brnabić (34), Mladen Šarčević (28), Zoran Đordjević (27) i Zorana Mihajlović (24). https://t.co/vwyy4MeG2T - SRBIN info (@srbininfo) June 27, 2020 Među lokalnim funkcionerima, a i u apsolutnoj kategoriji, tradicionalno je prvo mesto pripalo Goranu Vesiću, sa 46 promotivnih aktivnosti. - Analiza naslovnih strana 11 dnevnih novina, u periodu od 4. marta do 21. juna, takođe je pokazala dominaciju Vučića. On se za 99 dana 337 puta pojavio na naslovnim stranicama, od toga 286 u pozitivnom kontekstu, 21 u neutralnom i 30 u negativnom. U pozitivnom kontekstu, glavna tema je bio 121 put - naveo je Minić. Poređenja radi, Dragan Đilas pojavio se 102 puta, od toga 90 puta u negativnom kontekstu, pokazala je analiza. UKOLIKO IMATE ŽELJU DA PODRŽITE RAD PRODUKCIJE "CENTAR" I RAD PORTALA "SRBIN.INFO", DONACIJE MOŽETE UPLATITI PUTEM SLEDEĆIH LINKOVA: 5€ 10€ 20€ 50€ 100€ PayPal PostNet HVALA I BOG VAS BLAGOSLOVIO! Izvor: direktno.rs Oznake: 2.4 miliona, predizborni spotovi, SNS, TV reklame

----------------------------------------------------------

Datum: 27.06.2020

Medij: direktno.rs

Link: https://direktno.rs/vesti/drustvo-i-ekonomija/283880/sns-potrosila-24-miliona-evra-za-predizborne-tv-reklame.html

Autori: Redakcija

Teme: Nemanja NenadićMinićSrbija (Transparency Serbia)

Naslov: SNS potrošila 2,4 miliona evra za predizborne TV reklame

| Društvo i ekonomija | Direktno Direktno.rs 27. 06. 2020.12:23 Lista Srpske napredne stranke "Za našu decu - Aleksandar Vučić" potrošila je nešto više od 2,4 miliona evra za oglašavanje na televizijama, što je 59 odsto od ukupnih troškova svih izbornih lista za ovakav vid političkog marketinga, pokazalo je predstavljeno istraživanje finansiranja izborne kampanje koje je sprovela Transparentnost Srbija. Programski direktor TS Nemanja Nenadić istakao je na video konferenciji za novinare da je reč o procenama TS za troškove televizijskog oglašavanja i ukazao da je tokom ove kampanje ukupno potrošeno nešto više od četiri miliona evra, kao i da više od polovine vrednosti TV oglasa čine oni koji su emitovani na dve televizije - Pink i RTS.- Troškovi TV oglašavanja su mnogo manji u odnosu na izbore koji su održani 2014. i 2016. Iako je intenzitet TV kampanje bio sličan, plaćeni oglasi su sada emitovani svega tri nedelje. SNS je ove godine, prema tim procenama, potrošila 2,4 miliona evra, dok je 2016. potrošila 4,2 miliona evra, a 2014. četiri miliona evra - naveo je Nenadić.Ta stranka će, na osnovu ostvarenog izbornog uspeha, dobiti iz republičkog budžeta oko 3,8 miliona evra, SPS - JS oko 650.000, dok lista SPAS može da računa na 240.000 evra.Nenadić je rekao da je TS pratila i druge aspekte finansiranja izborne kampanje i da je primećeno da je ove godine pojačano koriščenje društvenih mreža i oglašavanje na internetu, dok su masovna organizovana okupljanja, koja su ranije činila blizu 10 odsto troškova kampanje, gotovo sasvim izostala.Kada je reč o praćenju "funkcionerske kampanje", analiza TS je pokazala da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić apsolutno dominirao izbornom kampanjom, iako nije imao najviše promotivnih događaja.Izveštaji sa 16 promotivnih aktivnosti na kojima se pojavio dobili su ogroman prostor u medijima, a na tim događajima govorio je o nizu drugih tema i aktuelnosti, što mu je dalo dodatni prostor.Uz to je redovno gostovao u TV emisijama, organizovao "obraćanja naciji".- Vučić je zasenio ne samo ostale aktere iz Srpske napredne stranke i drugih partija sa liste koja je nosila njegovo ime, nego i sve druge učesnike izbora - izjavio je saradnik TS Zlatko Minić.Navodeći da je TS posmatrala 26 funkcionera tokom 54 dana kampanje i izborne tišine iz dva dela - pre i posle vanrednog stanja odnosno prekida izbornih radnji, Minić je saopštio da je 13 članova Vlade imalo 229 promotivnih aktivnosti tokom izborne kampanje, što je 90 odsto više nego u istom periodu u neizbornoj 2019. godini. Od republičkih funkcionera najviše promotivnih aktivnosti imali su Aleksandar Vulin (36), Ana Brnabić (34), Mladen Šarčević (28), Zoran Đordjević (27) i Zorana Mihajlović (24).Među lokalnim funkcionerima, a i u apsolutnoj kategoriji, tradicionalno je prvo mesto pripalo Goranu Vesiću, sa 46 promotivnih aktivnosti.- Analiza naslovnih strana 11 dnevnih novina, u periodu od 4. marta do 21. juna, takođe je pokazala dominaciju Vučića. On se za 99 dana 337 puta pojavio na naslovnim stranicama, od toga 286 u pozitivnom kontekstu, 21 u neutralnom i 30 u negativnom. U pozitivnom kontekstu, glavna tema je bio 121 put - naveo je Minić.Poređenja radi, Dragan Đilas pojavio se 102 puta, od toga 90 puta u negativnom kontekstu, pokazala je analiza. Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.            

----------------------------------------------------------