Joomla 3.2 Template by Justhost Complaints

Mediji o korupciji


Datum : 13.7.2010
Novina : Kurir
Strana : 7
Autor : MILAN MALEŠEVIĆ
Tema : Javne nabavke
Najava : NE Žanr : Rubrika – tema
Ocena : Negativna

JAVAŠLUK
"Jat ervejz" je od dolaska direktora Srđana Radovanović sproveo 11 javnih nabavki, od koji je većina u najmanju ruku sumnjiva
milan maleŠeviĆ
BEOGRAD - „Jatova“ fotelja je san svakog rukovodioca. Brojne javne nabavke koje je pokrenuo „Jat“ nakon dolaska Srđana Radovanovića na čelo tog preduzeća izazivaju veliku sumnju javnosti i zaposlenih. Ali do sada niko nije pozvan na odgovornost. Upravni odbor, koji je postavila Vlada Srbije da kontroliše javne nabavke, ne samo da nije odobrio nijednu nabavku nego ne zna ništa o njima. Poslednja u nizu koju je Kurir otkrio jeste kupovina šest kamiona „Jatovog“ preduzeća „Su-port“ od „Jat keteringa“ za neverovatnih 69,6 miliona dinara. Kamioni su stari 23 godine i proizvedeni su u fabrici FAP iz Priboja. Namenjeni su dostavi hrane, pića, novina, toalet papira i ostalog. Zanimljivo je da je pre 23 godine te kamione „Jat“ kupio od FAP, a da ih jedno „Jatovo“ preduzeće koje beleži gubitak u prošloj godini od 184,6 miliona dinara ponovo plaća drugom „Jatovom“ preduzeću. Jedina javna nabavka „Jata“, od ukupno 11 u ovoj godini, o kojoj je UO obavešten jeste konkurs za izbor taksi prevoznika koji bi u ime tog preduzeća prevozio putnike od Beograda do aerodroma. Zbog konkursa, koji je bio prekinut u decembru prošle godine, a obnovljen na proleće ove godine, već se dizala prašina u javnosti jer su pojedina taksi udruženja tvrdila da je to nezakonit posao. Kako u „Jatu“ već mesecima izbegavaju da odgovore na pitanja Kurira, pokušali smo da o sumnjivim nabavkama nešto više saznamo od člana UO „Jata“ Dobrivoja Glavonića. On je bio iznenađen našim pitanjima jer nijedna od javnih nabavki iz ove godine nije bila na sednicama UO. - Prisustvovao sam svim sednicama UO i ni na jednoj nije bilo reči o javnim nabavkama, već samo o planovima i programima rada. To odgovorno tvrdim. Znam da je Radovanović dobio veća ovlašćenja da sam sprovodi određene odluke, ali za javne nabavke to ne važi. Njih mora da odobri UO - kaže Glavonić. Inače, jedna od čuvenijih nabavki o kojoj je Kurir pisao bio je izbor agencije za odnose s javnošću. Radovanović je ubrzo po dolasku na čelo „Jata“, 31. jula 2009. godine, sam sebe postavio za predsednika komisije za javnu nabavku. Komisija je izabrala agenciju „Farmer i Spaić“, čije usluge koštaju „Jat“ 373.000 dinara mesečno. Na novom konkursu za PR agenciju pobedila je agencija „V +O“, ali se „Farmer i Spaić“ žalila, pa je i posle isteka ugovora nastavila da radi za „Jat“. Kurir je u vezi sa svim navedenim nabavkama uputio pitanja Radovanoviću, ali odgovori nisu stigli.
Antrfile : Ministarstvo ne kontroliše nabavke
Državni sekretar u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković kaže da se to ministarstvo ne bavi javnim nabavkama „Jata“. - Naše ministarstvo nije zaduženo da kontroliše javne nabavke „Jata“. To bi trebalo da rade Upravni odbor i Skupština „Jata“, koji odobravaju sve javne nabavke i koje je postavila Vlada Srbije - kaže Miljković, dodajući da nije čuo da je neka od javnih nabavki u „Jatu“ bila sporna. Predsednik UO „Jata“ Saša Vlaisavljević je van zemlje i juče se nije odazivao na naše pozive.
Kupuju i laptopove Još jedna problematična javna nabavka je na pomolu. Pošto je poništena nabavka računara, sprema se konkurs za kupovinu oko 200 laptop računara. Laptopovi su, navodno, namenjeni za rad na terenu! Naime, „revolucionarna“ ideja rukovodstva je da višak radnika koji su pred otpuštanjem pošalju na ulicu da saleću građane i firme i da im nude karte za „Jatove“ letove.
============================


Datum : 13.7.2010
Novina : Press
Strana : 4
Autor : PRENETO
Tema : Sukob javnog i privatnog interesa
Agencija : BETA
Najava : NE Žanr : Vest
Ocena : Neutralna

FUNKCIONERIMA ROK DO 1. SEPTEMBRA
BEOGRAD - Funkcioneri koji su 1. januara 2010. godine, na dan početka primene Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije, imali više funkcija, imaju rok do 1. septembra da obaveste Agenciju koje funkcije i poslove obavljaju, predviđeno je izmenama zakona koje će parlament razmatrati na vanrednom zasedanju. Agencija će potom razmatrati da li postoji sukob interesa i, ako postoji, odrediti funkcioneru rok do 30 dana da prestane da obavlja nespojive funkcije. (BETA)
Antrfile :
============================


Datum : 13.7.2010
Novina : Pravda
Strana : 22
Autor : SVETOZAR RADIŠIĆ
Tema : Dostupnost informacija
Najava : NE Žanr : Rubrika – tema
Ocena : Neutralna

KONTROLA LJUDI, ILI...
Skupština Srbije usvojila je 29. juna Zakon o elektronskim komunikacijama, uprkos tome što je zaštitnik građana za informacije od javnog značaja upozorio da nova regulativa omogućava uvid u ostvarenu komunikaciju građana bez odluke suda. Zaštitnik građana je tražio da se u zakon unese odredba da je policiji i Bezbednosno-informativnoj agenciji potrebna odluka suda za uvid u ostvarenu komunikaciju, odnosno podatke koje je operater dužan da zadrži i sačuva. Međutim, vladajuća koalicija tu ideju nije prihvatila. To je još jedan dokaz da u Srbiji nema ni narodne vlasti, ni vlasti naroda. Kada se obični građani upitaju da li su za to da ostanu bez bezbednosti ili da se odreknu dela slobode, svi su za bezbednost. NJima treba vlada, policija, pravni sistem, službe bezbednosti – sigurnost usmerena ka slobodi. Kada su postavljene prve kamere u dečije vrtiće, svi su se žalili zbog ugrožavanja privatnosti, a kada su se kamere kvarile, žalili su se da su još manje bezbedni. Zato je prirodno da bezbednosno-obaveštajne institucije „caruju“ sve bolje tehnološki opremljene. Kada su, na primer, novinari objavili da CIA plaća „pse rata“ na Balkanu, da naoružava muslimane u Bosni i toleriše prisustvo i zločine mudžahedina, formira centre za obuku terorista u Albaniji i oblači pripadnike „OVK“, premešta svoj centar iz Beograda u Sofiju, formira bazu za bespilotne letilice na ostrvu Brač... svi su zamukli. Optužba Srba za genocid u Bosni (Srebrenica) zasnovana je na sugestiji koju je objavila CIA 9. marta 1995. Dakle, nekoliko meseci pre događaja. Zato i nema dokaza o genocidu, ali postoji snažna nadgradnja te ideje. Zato nije čudno što je Viktor Iljuhin, predsednik Komiteta Državne dume za bezbednost krajem jula 1996. u diskusiji napomenuo: „CIA sprema razbijanje Srbije, Crne Gore i još nekih slovenskih zemalja“. Postoji opasnost da vlasti ubede narod da je bezbednost važnija od slobode. Tada vlast ima odrešene ruke za kontrolu ljudi i kontrolu njihovog uma, a građani gube osnovni smisao života. Bez slobodne duše, čovek pada na nivo s kojeg je krenuo u život, stremeći ka slobodi, najvažnijem cilju – svrsi života. Obaveštajno-bezbednosne strukture postoje da obezbede svakovrsnu slobodu svojih sugrađana, da bdiju nad slobodom, a ne da spreče građane da budu spokojni, bezbedni i nezavisni.
Prof. dr Svetozar Radišić
Antrfile :
============================


Datum : 13.7.2010
Novina : Politika
Strana : A6
Autor : G. NOVAKOVIĆ
Tema : Sukob javnog i privatnog interesa
Najava : NE Žanr : Intervju
Ocena : Neutralna

NEĆEMO DOZVOLITI DUPLE FUNKCIJE
INTERVJU: ZORANA MARKOVIĆ, direktorka Agencije za borbu protiv korupcije
Poslanici koji su istovremeno i gradonačelnici ne mogu da zadrže obe funkcije i ne znam kakav još propis treba da se donese da bi im to postalo jasno
Niko nije aboliran predloženim izmenama Zakona o agenciji za borbu protiv korupcije, niti će one na bilo koji način omogućiti da neko obavlja funkciju i u izvršnoj i u zakonodavnoj vlasti, kaže za „Politiku” Zorana Marković, direktorka Agencije za borbu protiv korupcije. Predlog koji je pripremila zajednička radna grupa Ministarstva pravde i agencije na dnevnom je redu današnje sednice parlamenta.
U javnosti se stekao utisak da je cilj izmena zakona bio da se nekako omogući poslanicima koji su istovremeno i gradonačelnici da zadrže obe funkcije do kraja mandata? Ne, to nikako nije moguće. Princip da neko ko je u izvršnoj vlasti ne može obavljati funkciju i u zakonodavnoj važio bi čak i da se ukine i ceo Zakon o agenciji za borbu protiv korupcije, pa i sama agencija. Njima to nije dozvoljeno ni zakonom o lokalnoj samoupravi. Kad je reč o poslanicima, njima to zabranjuje i Ustav, u krajnjoj liniji i načelom o podeli vlasti. Zaista ne vidim kakav još propis treba da se donese da bi to shvatili.
Zbog čega im je, ipak, do 1. septembra produžen rok da se izjasne na kojoj funkciji ostaju? Ne, ništa nije produženo. Oni su imali rok da to urade do 1. aprila i on je istekao, tako da ta odredba više ne postoji u pravnom sistemu, a mnogi to nisu uradili. Novi zakon donosi novu prelaznu odredbu po kojoj najkasnije do 1. septembra svi funkcioneri koji su zatečeni u obavljanju dve ili više funkcije 1. januara ove godine treba da nam pošalju obaveštenje o tome na kojim su sve funkcijama i koje još poslove obavljaju. A mi ćemo onda odlučivati da li postoji sukob interesa ili ne i ako postoji tražiti da podnesu ostavke. Osim toga, sada je zakonom precizirano i da organ koji je to lice postavio ili izabrao ima roku od osam dana da ga razreši, u protivnom sledi kazna i za odgovorno lice u tom organu i za samog funkcionera.
Da li to znači da i oni funkcioneri koje ste do sada odbili mogu ponovo da vam se obrate? Mi smo odbacivali njihove zahteve iz formalnih razloga, jer je zakon od njih izričito tražio da se opredele za jednu funkciju. Oni su smatrali da su time diskriminisani u odnosu na nove funkcionere i to je završilo na Ustavnom sudu. Ovim izmenama zakona omogućeno je da na sve funkcionere primenjujemo iste odredbe.
Kako će postupak pred Ustavnim sudom uticati na primenu novih zakonskih odredbi? Mi nismo ni pokrenuli taj postupak, nismo ni stranka u njemu, mi smo kolateralna šteta u tom postupku. Videli smo privremenu meru i postupili smo po njoj, obustavili smo sve postupke po osporenom članu 82. Ne znam šta će odlučiti Ustavni sud, ali mislim da postoji pravilo da kad se osporena odredba promeni, kao što je ovde slučaj, onda privremena mera kojom je taj član suspendovan više nema svrhe. Da li ćete vi postupati po novom zakonu i ako Ustavni sud ne odluči ništa do 1. septembra? Mi ćemo primenjivati zakon od trenutka kada stupi na snagu. Odlučivaćemo u vrlo kratkim rokovima, jer gledajući izjave pojedinih pogotovo vojvođanskih poslanika od kada je Ustavni sud doneo privremenu meru, moram da kažem da tu i dalje ima mnogo nerazumevanja. Naročito su problematične njihove ocene da je agencija poklekla pod pritiscima, pa zato njihove zahteve nije ni rešavala. Mi smo samo striktno primenjivali zakon, a ako je neko poklekao onda je to Ustavni sud i to pod njihovim pritiscima.
Dok ste radili na izmenama zakona rekli ste da očekujete da se vlada izjasni da li zakon treba da poštuje princip deakumulacije funkcija ili sukoba interesa. Da li je to sada razrešeno? Princip sukoba interesa meša se sa principom deakumulacije funkcija. Deakumulacija funkcija od vas traži da obavljate samo jednu funkciju bez obzira na to da li neka druga ili treća koju obavljate predstavlja sukob interesa, a sukob interesa vam omogućava da obavljate dve funkcije ili i svoju profesionalnu delatnost. Ovim izmenama zakon sada dosledno prati princip sukoba interesa.
Koliko je realno moguće da, recimo, poslanik koji je stalno zaposlen u skupštini obavlja još neki posao, čak i kad to nije u sukobu interesa? Ne da nije moguće, nego nije ni dozvoljeno. I to smo sada doradili tako da postoji razlika između funkcija koje se obavljaju povremeno i onih koje se obavljaju stalno i podrazumevaju stalni rad. Dakle, poslanik na stalnom radu ne može da obavlja nikakve druge poslove za to vreme.
Antrfile :
============================


Datum : 13.7.2010
Novina : Večernje Novosti
Strana : 11
Autor : E. H.
Tema : Javne nabavke, Slučajevi korupcije i borbe protiv korupcije
Najava : NE Žanr : Izveštaj
Ocena : Neutralna

INSAJDER PEVAO O ''KRABI''
Saslušan AKTER AFERE o MALVERZACIJAMA SA CITOSTATICIMA za MALIŠANE
Ceo iskaz farmaceut dao u petak pred istražnim sudijom. Sledi povlašćeni status
INSAJDER u istrazi, koja se pred Specijalnim sudom vodi protiv osumnjičenih za malverzacije sa citostaticima namenjenim za lečenje dece, saslušan je u petak, saznaju "Novosti". Prema rečima našeg sagovornika ime ove osobe ne nalazi se u zahtevu za sprovođenje istrage Specijalnog tužilaštva. - Ta osoba nije ni osumnjičeni, ni svedok, niti oštećen - objašnjava sagovornik "Novosti", naglašavajući da nije isključeno da ispitani dobije status svedoka-saradnika. Kako saznajemo, pred istražnim sudijom insajder je pričao da je učestvovao u davanju mita, što može da znači da se radi o osobi zaposlenoj u nekoj od farmaceutskih kuća koje se spominju u ovoj aferi, gde je policija izvela hapšenja pod nazivom "Kraba". Ipak, niko zbog tajnosti postupka ne želi da otkrije sadržinu iskaza. Kakav će njen status biti u nastavku postupka još nije poznato. Tokom prošle nedelje, specijalni tužilac Miljko Radisavljević, na pitanje "Novosti" da li ima "kandidata" za svedoka-saradnika, nije želeo ni da potvrdi niti da demantuje spekulacije u javnosti. Inače, tokom jučerašnjeg dana istražni sudija je trebalo da sasluša dva predložena svedoka, ali se oni nisu pojavili. Novi termin još nije zakazan. Istraga se vodi protiv Nenada Borojevića, direktora Instituta za onkologiju i radiologiju Srbije, koji je po tvrdnjama tužilaštva organizator kriminalne grupe, Zorana Bekića, načelnika Odeljenja pedijatrijske onkologije, Ivane Popović, direktora apoteke na Institutu, Zorana Tomaševića, pomoćnika direktora za zdravstvenu delatnost. U zahtevu za pokretanje istrage su i Vojislav Petrović, generalni direktor "Roša", Andrej Soretić, direktor onkološkog sektora kompanije "Farmasvis", Predrag Marinković, šef poslovne jedinice farmaceutske kompanije "Astra Zeneka" i Ana Matović, produkt menadžer ove kompanije. Prema tvrdnjama tužilaštva, lekari sa Instituta sumnjiče se za primanje mita, a zaposleni u farmaceutskim kućama za davanje mita. Sumnja se da su od marta 2007. do kraja prošle godine nezakonito sprovodili postupak javnih nabavki, unapred dogovarajući i određujući farmaceutske kompanije koje će dobiti posao isporuke za pojedine vrste citostatika. Tvrdi se da su uticali i na povećanu potrošnju citostatika određenih farmaceutskih kuća.
Antrfile : SARADNICI
PRED Specijalnim sudom vođeno je nekoliko postupaka u kojima su se pojavljivali svedoci-saradnici, insajderi i prikriveni islednici. Iskazi svedoka-saradnika korišćeni su u postupcima za ubistvo premijera Zorana Đinđića, protiv članova "zemunskog klana" i ubica Ivana Stambolića, zatim u procesima protiv kriminalnih grupa Darka Ercega i Zorana Jotića Jotke. Pomoć prikrivenog islednika korišćena je u slučajevima protiv optuženih za zloupotrebe oko naplate navodnih saobraćajnih šteta, ali i u akciji "Šetač" kad su zahvaljujući ubačenom policajcu otkrivene zloupotrebe prilikom naplate poreza.
============================


Datum : 13.7.2010
Novina : Dnevnik
Strana : 2
Autor : E. D.
Tema : Sukob javnog i privatnog interesa
Najava : NE Žanr : Rubrika – tema
Ocena : Neutralna

DUPLIRANJE FUNKCIJA DOZVOLJENO DO 1. SEPTEMBRA
SKUPŠTINA SRBIJE DANAS RASPRAVLjA O IZMENAMA ZAKONA O AGENCIJI ZA BORBU PROTIV KORUPCIJE
Po predloženim izmenema Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije, rešavanje pitanja sukoba interesa za funkcionere koji su 1. januara ove godine, od početka primene ovog zakona, zateč eni na više funkcija, prolongirano je do 1. septembra ove godine. Naime, umesto prelazne odredbe zakona (član 82), čiju je primenu obustavio Ustavni sud, a koja je predviđala da do 1. aprila funkcioneri treba da izaberu jednu funkciju a potom traže saglasnost da obavljaju eventualnu drugu funkciju ili funkcije – predviđa se da svi sa „suficitom“ funkcija imaju rok do 1. septembra da obaveste Agenciju o tome koje funkcije i poslove obavljaju. Po novom predlogu, o kojem će danas raspravljati poslanici Skupštine Srbije, po isteku novog roka Agencija razmatra da li postoji sukob interesa, nakon čega može funkcioneru odrediti rok od 30 dana da prestane da obavlja nespojive funkcije. Podstimo, do privremenog obustavljanja ove zakonske odredbe došlo je na inicijativu dvadesetak vojvođanskih poslanika koji su uz to i gradonačelnici ili predsednici opština. Oni su se Ustavnom sudu obratili pošto prethodno nisu dobili saglasnost Agencije za dupliranje funkcija, a nisu hteli ni da se odreknu jedne od njih, kako im je to preporučila Agencija. Uz spornu odredbu, predloženim izmenama zakona uvode se i još neke novine. Tako funkcioneri više neće biti u obavezi da pre eventualnog kandidovanja za drugu funkciju zatraže saglasnost Agencije, već će moći da joj se s takvim zahtevom obrate tri dana nakon izbora, odnosno imenovanja. Ako se utvrdi da postoji sukob interesa, funkcioner će morati da u roku od 60 dana prestane obavljanje tog posla. Izmenama se predviđ a i da funkcioneri koji su na više funkcija izabrani direktno od građana mogu da ih obavljaju bez saglasnosti Agencija, ako to dopušta Ustav. Preciziran je i način prestanka funkcije „po sili zakona“ ako funkcioner ne dobije saglasnost Agencije za drugu funkciju, odnosno obaveza nadležnog organa da donese tu odluku u roku od osam dana. Takođe, državni organi imaju obavezu da internim aktom utvrde nespojive poslove i delatnosti za funkcionere. Izmenama se uvodi i zaštita službenika ili zaposlenog u državnim organima koji prijavi korupciju, koji ne može trpeti zbog toga štetne posledice, dok Agencija štiti njegovu anonimnost.
Antrfile : Drugi posao i funkcija u stranci
Precizira se mogućnost vršenja funkcija u političkoj stranci, odnosno drugom političkom subjektu za vreme obavljanja javne funkcije. Istovremeno, precizira se i da funkcioner ne može da obavlja drugi posao ili delatnost za vreme vršenje funkcije koja zahteva rad sa punim radnim vremenom ili stalni rad.Umesto dosadašnjeg zakonskog rešenja predviđeno je da je funkcioner u trenutku stupanja na javnu funkciju dužan da prijavi posao, odnosno delatnost koju obavlja, pri čemu Agencija, po dobijanju obaveštenja, utvrđuje da li obavljanje drugog posla ili delatnosti predstavlja sukob interesa.
============================


Datum : 13.7.2010
Novina : Danas
Strana : 3
Autor : M. R. M.
Tema : Nemanja Nenadić, Sukob javnog i privatnog interesa, Transparentnost Srbija
Najava : NE Žanr : Rubrika – tema
Ocena : Neutralna

VEĆE KAZNE ZA NEPOSLUŠNE
Skupština Srbije danas raspravlja o novom poslovniku
u fokusu
Beograd - Predlog poslovnika Skupštine Srbije, o kome će poslanici raspravljati na današnjoj vanrednoj sednici, usaglašen je sa Ustavom i Zakonom o Narodnoj skupštini i donosi niz novina. U izradi novog poslovnika Skupštine Srbije, osim poslanika LDP-a, nije učestvovala opozicija. Jedna od najbitnijih predviđenih izmena jeste smanjenje broja skupštinskih odbora sa 30 na 19, s tim što će postojeći nastaviti rad do konstituisanja novog saziva parlamenta. Novi poslovnik stupiće na snagu osmog dana od objavljivanja u „Službenom glasniku“, osim odredbi koje se odnose na rad odbora koje će se primenjivati od novog saziva parlamenta. Postojeći odbori za prosvetu i nauku i tehnološki razvoj biće spojeni u jedan, a umesto Administrativnog odbora, u novom sazivu postojaće Odbor za administrativno-budžetska i mandatno-imunitetska pitanja. Novim poslovnikom predviđeno je i formiranje Odbora za prava deteta kao posebnog stalnog radnog tela na čijem čelu će biti predsednik Skupštine. Zanimljivo je i da će odbori ubuduće imati po 17 članova, izuzev Odbora za kontrolu službi bezbednosti u kome će sedeti devet poslanika. Sednice republičkog parlamenta uglavnom će se i dalje održavati utorkom, sredom i četvrtkom od 10 do 18 sati sa pauzom od jednog sata, a predsednik Skupštine može da odluči da se sednica održi i drugim danima ili da se produži rad parlamenta. Poslanici će o predlozima zakona i drugim aktima kao i do sada odlučivati u danu za glasanje, a novina je da predsednik Skupštine može da odredi da dan za glasanje o predlogu zakona bude odmah po završetku pretresa tog predloga. Zakone i druge akte Skupština donosi u redovnom i hitnom postupku, a u zavisnosti od toga koliko traje pretres postupak još može da bude osnovni ili skraćen. U osnovnom postupku ukupno vreme rasprave u načelu za poslaničke grupe je pet sati, a replika poslanika u toku rasprave ne može da traje duže od dva minuta. I u novom poslovniku poslanici mogu da postave pitanja predstavnicima Vlade svakog poslednjeg četvrtka u mesecu na sednici koja je u toku od 16 do 19 sati, a predsednik Skupštine na predlog poslaničke grupe najmanje jedanput mesečno određuje dan kada će ministri odgovarati na poslanička pitanja. Novim poslovnikom nisu predviđene novine kada je reč o kaznenim odredbama. Predložena novčana kazna za opomenu jeste 10 odsto osnovne plate, dok je po starom poslovniku bila 3.000 dinara, za dve opomene u toku iste sednice 20 odsto od plate umesto 8.000 dinara. Ako je poslaniku oduzeta reč, kazna je u visini 40 odsto osnovne zarade umesto 16.000 dinara, a ukoliko je poslanik udaljen sa sednice, novčana kazna će iznositi polovinu osnovne plate, umesto 32.000 koliko je bilo propisano starim poslovnikom.
Antrfile : Naknadna saglasnost
Kada je reč o „duplim funkcijama“, Nenadić kaže da se koncepcija delimično menja. „Umesto da funkcioner traži prethodnu saglasnost Agencije za izbor, postavljenje ili imenovanje, sada bi tu saglasnost tražio naknadno, u kratkom roku, a pored prestanka kasnije funkcije po sili zakona uvodi se i obaveza donošenja odluke o tome. Nakon čitanja ovog predloga, ostalo mi je nejasno od kog dana prestaje mandat na kasnijoj funkciji, pogotovo u slučaju kada organ koji je dužan da donese odluku o razrešenju to ne učini“, navodi Nenadić.
============================


Datum : 13.7.2010
Novina : Danas
Strana : 3
Autor : L. VALTNER
Tema : Nemanja Nenadić, Sukob javnog i privatnog interesa, Transparentnost Srbija
Najava : NE Žanr : Rubrika – tema
Ocena : Neutralna

FOTELJAŠIMA ROK DO 1. SEPTEMBRA
Izmene Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije danas pred parlamentom
POVODOM
Beograd - Funkcioneri koji su obavljali više funkcija na dan početka primene Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije, 1. januara ove godine, a nisu se opredelili koju će javnu funkciju nastaviti da obavljaju imaju obavezu da do 1. septembra obaveste Agenciju o svim svojim funkcijama. Po prijemu obaveštenja Agencija će utvrditi da li vršenje više javnih funkcija, odnosno obavljanje drugog posla ili delatnosti predstavlja sukob interesa i ukoliko predstavlja, Agencija će doneti odluku kojom će odrediti rok, ne duži od 30 dana, u kojem je funkcioner dužan da prestane sa obavljanjem funkcije, predviđeno je Predlogom zakona o izmenama u dopunama Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije, koji je Vlada u skupštinsku proceduru uputila prošlog petka. Ovaj predlog zakona će pred poslanicima biti već danas. Ovakvo rešenje zameniće prelaznu odredbu iz člana 82 postojećeg zakona, čiju je primenu obustavio Ustavni sud u postupku koju su pred njim pokrenula tri funkcionera iz Vojvodine, a koji je predviđao da se funkcioneri do 1. aprila izjasne o funkcijama koje žele da zadrže. Izmenama se još predviđa da će umesto saglasnosti pre kandidovanja, funkcioneri tražiti saglasnost za drugu funkciju u roku od tri dana od izbora ili imenovanja. Funkcioneri koji u trenutku izbora obavljaju neki drugi posao obaveštavaće Agenciju, a ona će u slučaju sukoba interesa, funkcioneru odrediti rok od 60 dana da prestane s obavljanjem tog posla. Oni funkcioneri koji obavljaju više poslova na koje su izabrani direktno od strane građana, mogu da ih obavljaju bez saglasnosti Agencije, ukoliko to Ustav dopušta. Nemanja Nenadić, programski direktor Transparentnosti Srbija za Danas kaže da je ostavljeno premalo vremena da se Predlog razmotri i eventualno popravi. - Dobro je što je Vlada usaglasila predloge sa Agencijom, ali nije u redu što javnosti i narodnim poslanicima nije ostavljeno više vremena da intervenišu, navodi Nenadić. On je najavio da će Transparentnost Srbija pokušati da predlozima poboljša predložena rešenja, ali da nije siguran da će uspeti da to učini na vreme. Nenadić kaže da je u predlogu Zakona korisno to što se širi krug funkcionera na one koji rukovode preduzećima u državnom vlasništvu. On kaže i da je bitno pitanje obaveza onih funkcionera koji su „zatečeni“ 1. januara na više funkcija ili u obavljanju nekih poslova uz javnu funkciju. - Neki vojvođanski poslanici koji su ujedno i predsednici opština su osporili ustavnost člana 82. Njihovi razlozi, koji su u suštini političke, a ne pravne prirode, bili su glavni motiv da se pristupi hitnoj izmeni zakona. U suštini, problem nije navodna neustavnost odredbe ovog člana, već njena nedorečenost, odnosno to što nije uređen postupak za prestanak nespojive funkcije u slučaju da se funkcioner ogluši o obavezu. Promene koje su predložene, koliko razumem, staju na pola puta. Protiv takvih funkcionera će Agencija moći da vodi postupak, ali nema automatskog prestanka mandata na kasnije stečenoj funkciji, zaključuje Nenadić.
Antrfile :
============================