Iako su mediji izneli niz mogućih razloga za smenjivanje direktora EPS-a Aleksandra Obradovića, zvanična odluka, niti obrazloženje, još se ne mogu naći ni u Službenom glasniku ni na sajtu Vlade Srbije. Ono što upada u oči jeste da je Obradović smenjen dan pre početka primene novog Zakona o javnim preduzećima, koji je malo izmenio proceduru za razrešenje direktora JP. I stari i novi zakon propisuju da predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje, ali imaju fludinu odredbu koja osnivaču ostavlja prostor da relativno lako ostvari svoju nameru o smeni. To je situacija u kojoj se utvrdi da direktor "deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem ili na drugi način". Ono u čemu se razlikuju novi i stari zakon, jeste odredba koja se primenjuje od 4. marta i po kojoj se obrazloženi predlog za razrešenje dostavlja direktoru, koji ima 20 dana da se izjasni o razlozima zbog kojih se razrešenje predlaže. Pošto je ovo izbegnuto, postupak razrešenja je znatno ubrzan.
Do objavljivanja odluke i obrazloženja može se nagađati o razlozima, ali treba ukazati da zakoni (i stari i novi) kao glavni razlog za razrešenje, i to kao imperativni a ne fakultativni, navode "nestručno, nesavesno obavljanje dužnosti i postupanje suprotno pažnji dobrog privrednika i ozbiljne propuste u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u javnom preduzeću", zbog koje je "došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja javnog preduzeća, odnosno od plana poslovanja javnog preduzeća".
Čak i ako Vlada objavi obrazloženje za razrešenje, i u njemu, pored eventualnog pozivanja na ovu odredbu zakona, precizira šta se stavlja na teret direktoru, to javnosti neće pomoći da utvrdi u kojoj meri odgovornost leži na direktoru, koliko na nadzornom odboru, a koliko na samoj vladi koja je davala saglasnosti na programe poslovanja. Naime, plan poslovanja, odnosno Godišnji program poslovanja JP EPS za 2016. godinu, (kao ni program za 2015) nisu objavljeni na sajtu EPS-a. U postupku usvajanja novog Zakona o javnim preduzećima, Transparentnost Srbija je predlagala da se uvede obaveza da osnivač (Vlada u ovom slučaju) objavljuje agregatne podatke o svim javnim preduzećima (što bi uključivalo u planove, i izveštaje o ispunjavanju planova), ali taj predlog nije usvojen. Jedino što znamo je da je Program EPS-a za 2016. Nadzorni odbor ovog preduzeća usvojio tek 19. februara 2016. godine, a da je Vlada na njega dala saglasnost dan kasnije.
Mediji su kao "razloge" za razrešenje direktora navodili kupovinu dva audija "u vreme štednje" i povećanje plata radnicima. Podaci o povećanju plata morali bi da budu vidljivi u tromesečnim izveštajima o radu, ali ti izveštaji nisu vidljivi na sajtu. Kupovina novih vozila morala bi da se nađe u planovima, koje pak odobravaju nadzorni odbor i vlada, tako da je upitno da li bi ovde moglo biti reči o odgovornosti samo direktora.
Neki mediji su, međutim, podsetili i da je Međunarodni monetarni fond ukazao na kašnjenje u restrukturiranju Elektroprivrede Srbije, odnosno, kako je to FIskalni savet ogoljeno predstavio kašnjenje sa smanjenjem broja zaposlenih. I ta mera morala je da se nađe u godišnjem planu (koji usvaja nadzorni odbor, a na koji saglasnost daje Vlada). Ako je, kao što mediji pišu, "premijer Vučić i ranije izjavljivao da Vlada nije bila zadovoljna kako je Obradović sprovodio plan reorganizacije EPS-a", postavlja se pitanje zbog čega se odmah nije postupilo po zakonu koji propisuje da se u tom slučaju (znatno odstupanje od plana poslovanja) direktor mora razrešiti. Najzad, u medijima se ponovo podseća na ranije objavljivane informacije - navodne zloupotrebe s javnim nabavkama, posebno strujomera, i uvoz uglja i drugo. To su, međutim, pitanja koja bi mogla da predstavljaju osnov za vođenje krivične istrage, a ne (samo) za razrešenje.
Najzad, vredi podsetiti na još jednu zanimljivost: iako su konkursi obavezni po zakonu iz 2012, EPS je bio jedno od retkih javnih preduzeća u kojem je on sproveden do kraja. U većini JP na republičkom nivou direktori su vršioci dužnosti ili političari koji su postavljeni neposredno pre nego što su konkursi postali obavezni. S druge strane, u slučajevima gde su sprovedeni konkursi, došlo je do smene. Pored aktuelnog razrešenja direktora EPS-a, smenjen je i direktor „Resavice“. On je svega nekoliko meseci nakon što je izabran kao najbolji kandidat na konkursu uhapšen zbog optužbe za primanje mita.