Joomla 3.2 Template by Justhost Complaints
  • Priručnik za rasipanje javnih resursa u 6 lakih lekcija
  • Međunarodni dan borbe protiv korupcije: Loše stanje po ključnim parametrima
  • Indeks transparentnosti lokalne samouprave - LTI
  • Antikorupcijsko savetovalište – ALAC
  • Otvorena vrata pravosuđa
  • Indeks percepcije korupcije CPI
  • BICA Izveštaj o stanju u Srbiji

Pod lupom

Prev Next

Ova funkcionerska kampanja ogoljenija nego prethodna

U suštini se ništa nije promenilo od prethodnih izbora. Možemo reći da je ova funkcionerska kampanja u Zaječaru i Kosjeriću još ogoljenija nego što je bila ona prethodna, ocenio je Nemanja Nenadić iz Transparentnosti Srbija. "Mi smo 2021. godine, kada su takođe bili izbori u Zaječaru i Kosjeriću, izmerili tada da je intenzitet poseta ministara u te dve opštine bio oko 40 puta veći nego u doba kada nije bilo izborne kampanje u tim mestima i to vidimo i sada", izjavio je Nenadić u emisiji "Studio Live" na N1. On je naveo i jedan "tipičan primer" funkcionerske kampanje juče u Zaječaru. "Juče je u Zaječaru...

JKP „Čistoća“ iz Novog Sada nudi novac na tenderu da drugi rade njen posao

Javno komunalno preduzeće „Čistoća“ iz Novog Sada raspisalo je javnu nabavku za usluge čišćenja, sakupljanja i selektovanja otpada, procenjene vrednosti 250 miliona dinara (oko 2,1 milion evra), piše Nova ekonomija. Posao uključuje čišćenje javnih površina metlom, sakupljanje otpada i utovar u kamion ili kontejner, uklanjanje otpada iz posuda za otpad, sakupljanje kabastog i građevinskog otpada… Nakon završetka postupka javne nabavke, sa izabranim ponuđačem biće potpisan okvirni sporazum na period od jedne godine, navodi se u tenderskoj dokumentaciji. Po zaključenju okvirnog sporazuma „Čistoća“ će izdavati i dostavljati izabranom pružaocu usluge pisane narudžbenice, u kojima će ga obavestiti o svojim potrebama. Ove narudžbenice „Čistoća“ će izdavati...

„Situacija lošija nego 2023, novi momenat je promocija Pokreta za narod“: Nemanja Nenadić o izbornim uslovima

Programski direktor nevladine organizacije Transparentnost Srbija Nemanja Nenadić izjavio je danas da smatra da izborni uslovi u Srbiji nisu ništa bolji nego što su bili pred izbore u decembru 2023. godine, ili junu 2024. godine, odnosno da su možda i lošiji. "Ja bih rekao da su čak lošiji nego što su bili tada, ali to je više pitanje stvarnosti, prakse i nekih dešavanja tokom poslednjih meseci, nego zakona. Zakoni se nisu promenili ni najmanje, institucije su iste koje su bile i onda", rekao je za Radio-televiziju Vojvodine Nenadić, koji je do početka februara ove godine predsedavao Radnom grupom Skupštine Srbije za...

Ko je organizovao i platio miting

Programski direktor Transparentnost Srbija Nemanja Nenadić ocenio je da je subotnji miting koštao više miliona evra, ali da je važnije pitanje ko je to platio."U ovom trenutku ima previše nepoznanica da bi se moglo tačno reči koliko je tačno koštao miting održan prošle subote ispred Skupštine Srbije i u okolnim ulicama. Još nije objavljena čak ni osnovna informacija ko je zvanično bio organizator skupa. Predsednik Republike je na njega pozivao u ime, kako je rekao, Pokreta za narod i državu. Udruženje pod takvim nazivom je registrovano 28. marta ove godine, ali je ostala dilema da li je to uopšte najavljivan...

Šta sve nije uređeno pred izbore u Zaječaru i Kosjeriću

Nema novih ograničenja funkcionerske kampanje, mera zaštite od zloupotrebe javnih resursa, niti pravičnijih pravila o finansiranju kampanje za izbore u Zaječaru i Kosjeriću. Raspisivanjem izbora za odbornike u Zaječaru i Kosjeriću,[1] po zakonu je počela izborna kampanja u ta dva mesta. Dok je potpuno nepoznato ko će na ovim izborima uopšte učestvovati, već sada se zna koja sve bitna pitanja u vezi sa izbornom kampanjom nisu uređena, a morala su biti, da bi izborna trka bila ravnopravnija od dosadašnjih. Nasuprot preporukama koje je dao ODIHR, ni u ovoj izbornoj kampanji neće biti zabranjeno da lokalni funkcioneri baš u naredna dva meseca organizuju...

Preplitanje stranačkog i državnog i odsustvo kontrole

Nasuprot glavnoj preporuci iz junskog izveštaja ODIHR „da preduzme mere kojima bi se obezbedila odvojenost države i stranke, kao i nepristrasnost javne uprave tokom kampanje“[1], Srbija se u međuvremenu dodatno odaljila od ostvarivanja tih ciljeva. Takav scenario nije sprečila ni činjenica da se Vlada Srbije u okviru Reformske agende obavezala da će do kraja ove godine usvojiti ključne zakonske mere da bi se ispunile sve ključne preporuke Venecijanske komisije i ODIHR, u kom slučaju bi stekla pravo na 27,175,246.75 evra pomoći iz Plana Razvoja EU.  Nisu usvojeni propisi koji bi obuhvatili sve vidove zloupotrebe javnih resursa i jasnije razdvojili partijsko –...

Želje građana i volja vlasti

Kada sledeći put budete čuli nekoga na vlasti da se poziva na dobijeno poverenje naroda da bi opravdao poteze sumnjive zakonitosti i isplativosti, setite se ovog prikaza podataka iz istraživanja javnog mnenja u vezi sa nekim od ključnih pitanja za borbu protiv korupcije. Sve i kada bi bilo istina da su građani dali vladaocu puno poverenje da vodi državu onako kako on u tom trenutku proceni da je najbolje na poštenim izborima i slobodnom voljom (što je, za solidno veliki broj glasača, upitno), nema baš nikakvog osnova da se zaključi da su se saglasili čak ni sa ključnim potezima koje je...

Korupcija posle 25 godina prvi put isplivala na prvo mesto problema društva u Srbiji

Organizacija Transaparentnost Srbija  sprovela je u martu istraživanje stavova i iskustva građana o korupciji, a rezultati se značajno razlikuju u odnou na prethodne godine. "Korupcija je isplivala prvi put u poslednjih 25 godina, kako se rade istraživanja o korupciji, na prvo mesto liste problema u društvu", rekao je Nemanja Nenadić za TV N1. „Korupcija je uvek bila visoko – na drugom, trećem, četvrtom, nekada je i na peto mesto padala. Sada je na 1. mestu i to ubedljivo“, rekao je Nenadić u emisiji Dan uživo na N1. Dve trećine ispitanika označilo je korupciju kao prvi problem, a prvi sledeći problem dobio je upola...

Nedoumice i pitanja oko „Beograda na vodi”

Transparentnost – Srbija (deo Transparency International) ukazuje da je rok za početak izgradnje „Beograda na vodi“ ponovo odložen na isti način kao što je i najavljen - kroz izjave političara, u najnovijem slučaju gradonačelnika (goo.gl/TfASGY ). Najave novih rokova nisu praćene nikakvim obrazloženjem zbog čega prethodna obećanja nisu ispunjena, na primer, zbog čega nije ispunjeno obećanje premijera (goo.gl/A6f4WD ) i zbog čega još nije potpisan najavljeni ugovor sa  investitorom iz UAE o javno-privatnom partnerstvu. Zapravo, i pored mnogobrojnih informacija koje su o ovom projektu objavljene, nema ni jedne koja bi ukazivala na to da je bilo kakav ugovor potpisan. Izuzetak je jedino, prema tvrdnji gradskih čelnika, ugovor o donaciji za uređenje zgrade bivšeg „Geozavoda”.

beograd na vodi 1376601757 353107TS smatra da je Beograđanima i drugim građanima Srbije bitno da čuju kada će početi izgradnja, ali je još bitnije da znaju pod kojim uslovima će to biti učinjeno i uz kakva ulaganja i poslovne rizike koje će preuzeti naša država. S obzirom na brojne promocije i „pomeranje rokova“ kroz najave, javnost ima pravo da zna i u čemu je problem sa „Beogradom na vodi“ - da li su to isključivo nerešeni imovinsko-pravni odnosi i obavljanje pripremnih radova na raščišćavanju terena ili takođe postoje sporna pitanja u pregovaranju sa najavljenim investitorom.

Iako je uobičajeno da se pregovori sa potencijalnim investitorom ne odvijaju pred očima javnosti, mnogi podaci bi već sada morali da budu poznati. Kada se javno – privatna partnerstva ugovaraju na osnovu odredaba Zakona o javno – privatnim partnerstvima i koncesijama, zaključivanju takvog posla mora da prethodi izrada analize koja bi opravdala upravo takav, a ne neki drugi model realizacije projekta, odobrenje od strane Komisije za JPP i, što je naročito značajno, nadmetanje potencijalnih poslovnih partnera sa državom. Pošto kod „Beograda na vodi“, po svemu sudeći, toga neće biti, neće biti ni prilike da se na jedini mogući način, kroz nadmetanje u otvorenom tenderskom postupku, sa precizno definisanim uslovima i kriterijumima dođe do ekonomski najpovoljnije ponude. Rizike da ekonomska računica bude zapostavljena samo pojačava veliki politički značaj koji je dat ovom projektu.

Osim toga, ekonomski rizici se mogu manifestovati na brojne načine tokom realizacije ugovora, u zavisnosti od toga šta bude ugovoreno, na primer, kroz preuzimanje finansijskih obaveza prema investitoru u slučaju da prodaja poslovnog i stambenog prostora bude ispod očekivanog ili kroz preuzimanje obaveza za ulaganja iz budžeta do kojih inače ne bi došlo radi podrške ovom projektu itd. Pošto već nisu objavljene analize isplativosti ovog modela poslovanja, niti su podvrgnute proveri Komisije za Javno – privatna partnerstva, bitno je da se javnosti predoči kada će ugovor biti potpisan, da li postoje sporna pitanja u pregovorima i kakvi su rizici i koliki su troškovi koje će država u ovom poslu preuzeti na sebe.

Preuzimite celo saopštenje.

Transparentnost – Srbija

Beograd, 5.3.2014.

Vesti