Joomla 3.2 Template by Justhost Complaints
  • Antikorupcijsko savetovalište – ALAC
  • Prioriteti u borbi protiv korupcije 2016-2020
  • Indeks percepcije korupcije (CPI)
  • Izveštaj o sprovodjenju Strategije za borbu protiv korupcije
  • Beograd na vodi - geneza slučaja
  • Indeks transparentnosti lokalne samouprave LTI 2015

Pod lupom

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Prev Next
Slika i prilika transparentnosti korišćenja javne imovine

Slika i prilika transparentnosti korišćenja javne imovine

Kada je u proleće 2015. godine potpisan "spasilački" ugovor o upravljanju smederevskom železarom, organizovana je konferencija za štampu na kojoj su govorili i najviši predstavnici Vlade Srbije. Međutim, reči hvale kojima su zasipali taj aranžman i obećanja o njegovoj uspešnosti nisu bile dovoljan razlogom da sa građanima podele i same ugovorne odredbe. Naprotiv, Ministarstvo privrede je učinilo ono što niko do tada nije - ne samo da nisu dostavili kopiju ugovora nakon što je Poverenik po žalbi doneo konačno, obavezujuće i izvršno rešenje (po žalbi Transparentnosti Srbije), već su pristup tim dokumentima uskratili i tom državnom organu. http://www.transparentnost.org.rs/…/8300-zelezara-najdrasti… U međuvremenu...

Izbori 2016: finansiranje, evropske integracije i primena standarda

Izbori 2016: finansiranje, evropske integracije i primena standarda

Izbori 2016. godine su, na nivou proklamovanog, potvrdili većinsku privrženost građana evropskom putu Srbije. S druge strane, brojna otvorena pitanja o regularnosti i transparentnosti izbornog procesa, kao i odsustvo brze reakcije državnih organa dovode u pitanje dostizanje evropskih standarda. Za stranačke kampanje potrošeno je manje novca nego ranije, ali su one i dalje skupe i stvaraju rizik od pojave korupcije. Drastično je produbljen finansijski jaz između velikih parlamentarnih stranaka i ostalih učesnika u izbornoj trci. Postavlja se pitanje koliko su izbori zaista odlučivali o evropskom putu Srbije. Ovo je najava teksta o temi sedmog broja rEUformator, biltena koalicije prEUgovor, koja prati...

Izvlačenje novca iz državnih preduzeća

Izvlačenje novca iz državnih preduzeća

Kao što pokazuje istraživanje „Sistem društvenog integriteta“, koje Transparentnost – Srbija predstavlja 30. juna 2016, preduzeća u državnom vlasništvu su jedno od glavnih žarišta korupcije. Modaliteti zloupotreba su brojni. Najčešće se pominje „partijsko zapošljavanje“. Nasuprot obećanjima, Zakon o javnim preduzećima iz 2012 nije doneo depolitizaciju i profesionalizaciju upravljanja, a upitno je da li će i Zakon iz 2016 to rešiti. U mnogim velikim preduzećima, direktori čak ni formalno nisu izabrani na konkursu, a na lokalnom nivou je većina konkursa bila samo forma za potvrdu izbora kandidata sa političkom podrškom. Nije problem samo u rukovodećim položajima, pa čak ni to što partijski kadrovi...

Javna debata o godišnjem izveštaju Ombudsmana

Javna debata o godišnjem izveštaju Ombudsmana

Dok još uvek traje neizvesnost o tome da li će, kada, i na koji način biti razmatran godišnji izveštaj Zaštitnika građana http://www.zastitnik.rs/…/Godisnji%20izvestaj%20Zastitnika%… u Skupštini Srbije, održana je rasprava o tom izveštaju za predstavnike drugih zainteresovanih subjekata (drugi nezavisni organi, ministarstva, nevladine organizacije, mediji). http://www.zastitnik.rs/…/2…/2011-12-26-10-05-05/4796-2015-2 Predstavnik Transparentnosti, Nemanja Nenadić, u diskusiji je ukazao prvo na nalaze iz istraživanja Sistem društvenog integriteta u Srbiji za 2015. Ombudsman se u tom istraživanju tretira kao jedan od "stubova" borbe protiv korupcije, a prema nalazima i 2011 i 2015, to je jedan od najčvršćih oslonaca i po kvalitetu pravnog okviru i u praksi. Međutim, Zaštitnik građana...

Da li je osuda protiv Miškovića vest o borbi protiv korupcije?

Da li je osuda protiv Miškovića vest o borbi protiv korupcije?

Kada bi neki krivičar koji ne poznaje prilike u Srbiji čitao vest o prvostepenoj presudi Miroslavu Miškoviću, možda bi komentarisao da li je njena visina adekvatna načinu izvršenja (savetovanje sina koji je vlasnik firme) i ukupnoj visini utajenog poreza. Međutim, sigurno ne bi ni pomislio da ovaj predmet zove "antikorupcijskim". Ne zato što je "utaja poreza" nebitna, već zato što utaja poreza može imati veze sa korupcijom jedino ako su presudom obuhvaćeni i neki poreski službenici ili rukovodioci koji su bili podmićeni da tu utaju ne primete. Ukoliko tog elementa nema, ne može biti ni korupcije. Bez obzira na to kakva...

Presipanje narodnih para

Presipanje narodnih para

Iako smo čuli za mnoge slučajeve krađe i rasipanja budžeta i javne imovine, priča iz bloga Tonija Verheijena, predstavnika Svetske banke u Srbiji, zvuči potpuno neverovatno. U blogu pod nazivom "Dve "pljačke" poreskih obveznika Srbije, on prvo govori o tome koliko EPS izgubi na krađama struje, a zatim o slučaju preduzeća "Resavica", koju prenosimo u celosti: "Pratio sam u novinama raspravu o sudbini rudnika uglja „Resavica", koja se vrtela oko potrebe da se smanji broj radnika i zatvaranja nepotrebnih pogona. Kao što znate to je jedno od strateških 17 preduzeća za koje treba naći neko rešenje. Kad malo dublje uđete u...

Samooplodnja budžetskog novca

Samooplodnja budžetskog novca

Ministar privrede od 2014 (možda i ubuduće), Željko Sertić, u intervjuu za "Insajder" hvali sadašnji sistem podrške investitorima u odnosu na stanje iz doba "prethodnika" (u stvari se misli na doba kada su se kadrovi iz G17/URS bavili ovim temama). Da su stvari u pogledu dodele podsticaja sada uređenije nego ranije, nema sumnje, mada je veličanje Zakona o ulaganjima čiji je tekst ministarstvo skrivalo "kao zmija noge" ili nadzora od strane Komisije za kontrolu državne pomoći, koja redovno odobrava subvencije, u najmanju ruku neprimereno. Između ministra Sertića i Dinkića, postoji međutim jedna velika konstanta - neargumentovano iznošenje podataka o isplativosti davanja...

Skriveni delovi u izveštajima o finansiranju kampanje

Skriveni delovi u izveštajima o finansiranju kampanje

Svi troškovi izborne kampanje nastaju dok ona traje, do dana održavanja izbora, odnosno do početka izborne tišine. Međutim, građani stiču uvid u troškove kampanje i izvore finansiranja znatno kasnije. To je potpuno neopravdano. Kada se ima u vidu činjenica da se sva sredstva za kampanju moraju prikupiti na jedan račun i trošiti sa tog računa, mogla bi se obezbediti dnevna ažurnost informacija, još dok kampanja traje. Agencija za borbu protiv korupcije objavila je na svom sajtu dobijene izveštaje o finansiranju kampanje, koji su stizali krajem maja i početkom juna. Zakonski rok od 30 dana u stvarnosti je produžen time što se...

Vesti